Wednesday, May 6, 2009

Archive for the ‘Muat Turun’ Category

Salam pembaca semua,

Semasa sedang memuat turun sesuatu daripada internet tadi, saya terperasan rapidshare tidak mempunyai delay untuk download ticket seperti biasa. Lihat gambar di bawah:



Klik untuk besarkan

Jadi, rapidshare memang mempunyai “Happy Hour” atau “jam bergembira” untuk muat turun sepuas-puasnya. Cuma ia berlaku pada masa-masa tertentu sahaja. Pada waktu tersebut dan dalam masa kurang daripada satu jam, anda boleh memuat turun sepuas-puasnya daripada Rapidshare. Oh ya, anda boleh mencari fail anda dengan Enjin Pencari rapidshare.

Selain daripada itu, terdapat satu tool menarik untuk melihat masa Happy Hour tersebut yang boleh dimuat-turun dan di sini terdapat pelbagai cara untuk melihat Happy Hour.

Seronok ya boleh muat turun banyak-banyak dalam satu masa tanpa had. :)

Sumber MP3 di internet

Assalamualaikum dan selamat malam,

Mencari tempat memuat turun mp3? **Cubalah di sini:


Lagu ‘Negaraku’ pun ada. Cepat, sementara stok masih ada. :)
* Baca dahulu nasihat daripada Dekan

Sumber mp3 yang lepas

Jika dahulu, sumber mp3 boleh di cari di Google Search, mp3000.net, multiply.com, emp3world.com, lagubaru.net dan juga di website blogspot yang lain seperti muaturun, dan lain-lain lagi. Boleh juga dicari di rapidshare menggunakan enjin cariannya. Tetapi sekarang banyak laman web yang mengedarkan MP3 terpaksa ditutup. Maklumlah, sebabnya mengedarkan bahan copyright tanpa lesen. Tambahan pula jika kandungan tersebut di host di website sendiri.

mp3_dekan.JPG

Oklah, berkenaan dengan copyright item, cuba fikirkan format mp3 ini sahaja mudah di’convert’ dari windows media player, mempunyai saiz kecil, mudah dibawa ke mana-mana, dan amat mudah untuk diedarkan di internet. Ia menyukarkan pemilik hakmilik musik tersebut untuk mengenakan bayaran royalti, jika bahan tersebut dalam format mp3. [via Law of The Internet]

MP3 itu sendiri adalah sah selagi anda tidak melakukan trading atau pertukaran dengan rakan anda tanpa izin daripada pemilik hakcipta - definisi dari Bresso.

Antara artikel menarik yang boleh dibaca:
- MP3 yang sah
- Pelajar dikenakan tindakan berhubung pengedaran MP3
- UK akan ‘ban’ perkongsian fail secara haram (illegal) pada 2009

* Nasihat daripada DeKaN, sokonglah industri muzik Malaysia dan dunia. Belilah yang Original.

** Disclaimer: Mp3 tersebut tidak dihost di mywindowsxp. Jika anda memuat turun, delete dalam masa 24 jam. Lame excuse but this all I can say. :)

Sekian, terima kasih.

Rapidshare, syurga fail internet

Salam sejahtera pembaca,

Anda mahu muat turun sesuatu, tetapi tidak tahu alamatnya? Salah sebuah tempat storan online yang terbesar di dunia, Rapidshare adalah syurga muat turun untuk semua perisian, muzik mp3, movie, dan lain-lain lagi di internet. Mungkin cara berikut biasa anda praktikkan semasa mencari ‘item download’ anda itu - dengan menambah parameter: “site:rapidshare.com“.

Contohnya begini: Katakan anda mahu mencari ebook bertajuk seperti “computer“. Masukkan perkataan anda begini: “Computer ebook site:rapidshare.com“.

Selain cara di atas, terdapat satu lagi cara yang mudah - menggunakan enjin carian rapidshare. Beberapa senarai enjin carian terdapat di sizlopedia dan gHacks tetapi sebahagian daripadanya sudah rosak.

Berikut ialah senarai 24 enjin carian rapidshare yang anda boleh gunakan untuk mencari item anda:

1. rapidshare-search-engine

2. rapidlibrary

3. filez

4. filecrop

5. rapid.tvphp

6. 4megaupload

7. filescoop

8. rapidshare1

9. rapidshare-searcher

10. searchrapidshare.info

11. rapidfox

12. hellafiles

13. filesearch.gr/

14. oplahol.

15. rsfind

16. rapidrat

17. searchshared

18. shareminer

19. filesbot

20. rapidosearch

21. oneclickfiles

22. rapidsharelink

23. megadownload

24. avun

Cara menggunakan Google amat baik, tetapi kadangkala ada fail yang akan terindeks jauh dalam GoogleSearch. Adalah lebih baik jika anda menggunakan enjin carian khas seperti di atas.

Selamat men’download’. :)

0 comments:

Post a Comment

 

My Blog List

Followers

Recommended Gadget

  • ads
  • ads
  • ads
  • ads

Notepad Tips and Trick Copyright © 2009 Gadget Blog is Designed by Ipietoon Sponsored by Online Business Journal