Saturday, May 2, 2009

SOFTWARE PERCUMA YANG AKU PAKAI…

Kali nie aku nak share dengan korang software yang aku pakai kat laptop aku. so korang leh la guna kat komputer korang pulak. Untuk pengetahuan korang yang sebenarnya banyak sofware dalam laptop aku nie gunakan sofware percuma.. jadi aku x ada masalah la kalu aku nak update sofware-sofware dalam laptop aku, secara x langsung dapat mengurangkan serangan virus akibat daripada sofware yang mengunakan creak. huhuhu

Antara sofware percuma yang aku pakai adalah:

Orbit Downloader

  • sofware untuk aku mendownload, memang laju. puas ati la, dulu aku pakai Internet Download Maneger (IDM) untuk download, tapi ada masalh untuk update sofware tu asik kena block je, so aku bertuka kepada Orbit Downloder.

Avira Antivirus

  • Software nie sofware antivirus avira versi percuma aku gunakan dalam laptop aku, dah bertahun-tahun aku guna sofware nie, aku puas ati la, xada masalah virus langsung. dan kalu ada virus dapat detect dengan cepat, tapi pastikan update la antivirus nie, kalu x x guna gak.

KMplayer

  • Sofware nie plak aku gunakan untuk aku tgk movie atau dengar lagu, semua jenis file sofware nie boleh baca. lagi satu kelebihan sofware nie yang aku suka leh cari subtitle secara automatik bila tgk movie.

Camstudio

  • Camstudio nie sama fungsinya macam sofware camtasia, cuma software nie open source, so percuma, kalu camtasia kena crack, yang nie x yah, leh guna terus x yah susah-susah cari crack. Kelebihan software nie plak automatik formt video tu di ubah dalam format avi.

NVU

  • NVU nie plak aku guna untuk buat web html. so x perlu guna dreamwaver. lebih mudah dan senang. software nie fungsi dia sama macam adobe dreamwaver.

CCleaner

  • CCleaner nie plak aku guna untuk aku buangkan segala temperory file dalam laptop aku.

Mozillafire fox

  • Browse yang aku guna lebih laju dari ie.

AIMP2

  • sofware untuk aku dengar lagu.. cuma x leh tgk movie…

K-Lite codec pack

  • Codec yang aku gunakan…

Picasa3

  • sofware aku gunakan untuk simpan gamba-gamba dalam laptop aku.

P/S: Untuk korang dapatkan software-sofware nie korang leh dapatkan pada ruang muat turun aku atau di FileHippo.com

0 comments:

Post a Comment

 

My Blog List

Followers

Recommended Gadget

  • ads
  • ads
  • ads
  • ads

Notepad Tips and Trick Copyright © 2009 Gadget Blog is Designed by Ipietoon Sponsored by Online Business Journal