Tuesday, May 5, 2009

Untouched Windows XP SP3

Salam… 2 hari aku tak update… Tapi mesti tak mendatangkan kesan pun kan? Hahaha.. Sebenarnya aku keletihan sangat² tak tahulah kenapa… Semalam satu hari aku tidur aje… Yelah, sebab dari pukul 12 pagi hinggalah 4 pagi semalam aku stay kedai minum lepak² dengan Menteil yang kaki perempuan tu… Pertama kali jumpa seolah² macam dah kenal lama, dah boleh bantai gelak tak ingat dunia… Kawan² dia pun datang lepak sekali…

Windows XP Service Pack 3

Malam tadi pula aku format PC… Bukan sebab apa… Ada dua sebab saja… Satu sebab komputer aku macam dah bengong sangat sebab asyik install dan uninstall sofware… Biasalah nak test perisian kan.. Nanti takleh nak buat review kat sini… Kedua, sebab aku nak cuba guna sistem operasi (OS) yang baru aku dapat ni… Aku jumpa kat forum, jadi kena la cuba ye tak? Namanya Untouched Windows XP Service Pack 3…

Sebab apa namanya ada ‘Untouched’? Merujuk kepada forum dan Googling yang aku buat, ia kerana OS ini tidak diedit atau disentuh dan ia adalah asli dari Microsoft (OEM)… Kan sekarang banyak OS yang telah diedit oleh kebanyakan kaki crack, jadi adalah terdapat itu kurang ini kurang, itu lebih ini lebih… Jadi aku nak berkongsi dengan sesiapa kipas susah mati Windows XP untuk memuat turun dan menggunakan OS ni… Aku dah cuba dan hasilnya memuaskan…

Dikatakan OS ini menggunakan serial key yang original… Entah betul ke tidak tak dapat aku pastikan… Setelah aku install OS ni, aku masukkan key yang diberi dan hasilnya selepas aku update pun tetap sama, iaitu ia tak memberikan notis bahawa OS ini adalah tidak asli… Bermacam² cara aku cuba untuk pastikan ia adalah OS asli antaranya:

1. Pergi ke laman web microsoft ini atau ini dan ikut arahannya dan validate.

validate 1

validate 2

validate 3

validate 4

2. Menggunakan perisian untuk memeriksa sama ada ia genuine atau tidak.

genuine tools

space1

Cubaan demi cubaan dilakukan, namun notis yang menunjukkan ia tak genuine tak dapat diperolehi… Mungkin anda patut mencubanya… Dan bagi mereka yang hebat dalam membuktikan ianya tidak asli silalah tinggalkan sedikit cara²/tutorial di ruangan komen supaya aku boleh menguji lagi OS ini… Sebelum ini, aku hanya menggunakan Windows XP Service Pack 2 serta XP Genuine Tools untuk menjadikan ianya asli dan tidak dikesan oleh microsoft, kini aku tak perlu buat begitu lagi… Sebelum terlupa dibawah aku sertakan link muat turun OS ini (ISO file)…

Windows XP SP3 - Untouched.part1.rar

Windows XP SP3 - Untouched.part2.rar

Windows XP SP3 - Untouched.part3.rar

Windows XP SP3 - Untouched.part4.rar

Windows XP SP3 - Untouched.part5.rar

Windows XP SP3 - Untouched.part6.rar

Cara penggunaan:

1. Muat turun kesemuanya dan extract menggunakan WinRAR atau Winzip.

2. Anda akan dapati satu fail image ISO terhasil.

3. Burn dalam CD menggunakan Nero atau yang seumpama dengannya, hanya double klik pada image tersebut.

4. Install Windows anda.

windows xp

Dapatkan OS ini sekarang dan bergembiralah anda… Sebarang pertanyaan boleh disalurkan di ruangan komen… Kalau dah cuba nanti, sila tinggalkan feedback kat sini juga ya… Aku dah mencubanya, kenapa anda tidak?

0 comments:

Post a Comment

 

My Blog List

Followers

Recommended Gadget

  • ads
  • ads
  • ads
  • ads

Notepad Tips and Trick Copyright © 2009 Gadget Blog is Designed by Ipietoon Sponsored by Online Business Journal